středa 10. května 2017

šeříkový sirup

ahoj všem,
 
dnešní příspěvek bude takový rychlý jarní typ na DIY projekt. Já docela ráda tvořím, pokud mi to čas (rozuměj syn) dovolí. A protože ráda vařím levandulový sirup, rozhodla jsem se letos využít šeříku, který pěstuji na zahradě a uvařit sirup šeříkový.
 
Dočetla jsem se, že šeřík se v minulosti užíval jako léčivá rostlina a to zejména na zmírnění migrény, zklidnění žaludku nebo proti bolesti v krku. Šeřík by měl umět i celkově zrychlit metabolismus. Obvykle se šeřík zpracovával na čaj - tedy jeho květy, ale použít se květy dají také na obklady.  Ale přesuňme se k tomu receptu.
 
Měla bych ještě asi raději zdůraznit, že šeřík obsahuje látky syringin, která je dráždivá a může vyvolat alergické reakce. A obsahuje i další dráždivé a alergizující látky.
 

 Připravíme si:

1 díl cukru
1 díl vody
1 díl šeříkových květů, které pečlivě otrháme a zbavíme všeho zeleného
1/2 citronu
(pár kuliček borůvek pro barvu)



Vodu svaříme s citronovou šťávou a cukrem, který se musí pěkně rozpustit. Poté do vroucí vody vložíme šeříkové květy a asi 10 minut povaříme. Pokud chcete mít sirup krásně zbarvený, přidejte pár kuliček borůvek, které můžete v hrnci trochu pomačkat vařečkou. Následně sceďte sirup a přelijte do skleničky, kde ho necháte zchladnout. Poté lahev uzavřete a skladujte nejlépe na chladném místě.   




hotový šeříkový sirup
 
Sirup, který jsem uvařila nádherně vypadá, ale musím přiznat, že ten levandulový je za mě osobně mnohem lepší, voňavější a raději budu dělat limonády z něj.
 
Chystám se taky na sirup mátový, snad se mi zadaří o víkendu, abych mohla všechny sirupy porovnat. Určitě bych vám dala na Instagramu vědět, jak sirupové klání dopadne.
 
 
Pokud někdo z vás tento jarní recept vyzkouší, budu moc ráda za zpětnou vazbu.
 
 
 

2 komentáře:

  1. Koukám na nový design blogu, moc se mi líbí! Šeříkový sirup jsem vařila vloni a byl dost světlý - použít borůvky mě nenapadlo.:) Chuťově mi ale nepřipadal nic moc, jen celkem hezky voněl. Letos jsem se do něj už nepouštěla, jen jsem si zamrazila pár kvítků.
    Mimochodem, nafocené to máš skvěle, a fotka v záhlaví je taky nádherná!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jeeee, tak to moc děkuji za pochvalu, úplně mi to zvedlo náladu, že se to někomu líbí, jsem se snažila :)
      Já jsem taky čekala větší bombu, jak říkám, osobně zůstanu u levandule.

      Vymazat

děkuji za vaše milé komentáře, vzkazy a náměty