pátek 21. října 2016

Přípravy na zimu - pečený čaj

 
 
Krásný den všem,
 
jelikož jsme včera s Pilotem oficiálně zahájili letošní punčovou sezónu, rozhodla jsem se přerušit rozjetou telenovelu o oblíbených kosmetických produktech a seznámit vás zase jednou se svoji homemade záležitostí, která se pojí s podzimním a zimním časem.
 
Do punče totiž velice ráda používám pečené čaje, bohužel ty z obchodu mi připadají neúměrně drahé. Proto jsem se rozhodla letos vyrobit si vlastní. Pokud vás zajímá, jak jsem postupovala, čtěte směle dále. On ten postup je vlastně hrozně triviální, tak se aspoň můžete "pokochat" obrázky. Vlastně jsem pro vás vytvořila takové leporelo :)
 
Můj postup byl tedy následující:
 
  • zakoupila jsem ovoce, které v obchodě vypadalo pěkně (a bylo právě ve slevě) - mandarinky, jablka, ananas, pomeranč, pro konzervaci citron
  • nakoupila jsem koření - skořici, hřebíček, badyán
  • ráno jsem naložila rozinky do rumu
   







  • na 1 ananas, 2 jablka, 5 mandarinek a šťávu z 1 citronu jsem přidala 200g třtinového cukru













  • předtím, než jsem šoupla pekáč do trouby, tak jsem ovoce podlila trochu vodou
  • pekla jsem asi 50minut, ale mohla jsem asi i déle
  • ke konci jsem odebrala část ovoce a přidala jsem do něj ještě mražené maliny (není nafoceno)
  • hned po vyndání z trouby jsem plnila do sklenic, zašroubovala a otočila víčkem dolů, v tomto stavu nechala vychladnout



Zkoušela jsem včera do punče i jako klasický pečený čaj a moc nám chutnalo. Osobně bych ubrala cukru, protože já vlastně sladké nápoje moc nemusím a toto mi připadalo hooodně sladké, ale třeba Pilotovi to bylo akorát. Příště přidám mnohem víc zázvoru a i koření.
 
Z výše uvedeného množství ovoce jsem získala cca 850 ml pečeného čaje.

Protože nám opravdu chutnalo, rozhodla jsem se nadělat další várku čaje, pěkně nazdobit sklenice a rozdávat letos rodině jako vánoční dárky. Myslím, že v období Vánoc se tyto čaje využijí a že by je rodina mohla ocenit.


Máte i vy nějaký osvědčený recept na pečený čaj? Ráda si nechám poradit nějaký fígl, vychytávku, neobvyklou ingredienci, která čaj ozvláštní.
 
Přeji krásný zbytek dne.
 
Meduňka

4 komentáře:

  1. Podobný recept jsem včera četla v lidovkách, určitě dobrá inspirace, já bych zázvor určitě přidala a cukr bych oželela.
    Zvu tě k mé soutěži.
    http://monalisabeautyeri.blogspot.cz/2016/10/narozeninova-soutez-blogu.html

    OdpovědětVymazat
  2. no, ten cukr asi pro sladkomilnou rodinu asi bude potřeba. Já třeba nesladím čaje ani kafe, nesnáším ani med. V tomto mi to nevadí tolik, protože obvykle přidávám tak lžíci velkou do svařáku nebo punče a vyvažuju tím kyselost vína, nejsem totiž na víno zvyklá. Jinak je fakt, že zrovna já jsem to dělala ze sladkého ovoce, ale až budu přidávat třeba mražený rybíz, tak věřím, že to bude dost nakyslé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych asi dala míň cukru, nemám ráda sladké nápoje. Ale jako dárek je to super nápad!

      Vymazat
    2. na jednu stranu, on tam ten cukr vlastně funguje jako konzervant...ted jsem dělala jednu varku téměř bez cukru a docela mam obavy, jak to bude s "vydrží"

      Vymazat

děkuji za vaše milé komentáře, vzkazy a náměty