sobota 28. února 2015

návštěva Sanatoria Helios

krásný den moji milí,

tak se s rokem sešel a máme tu nový článek :D Já vím, není to vtipné, že jsem vás beze slova vysvětlení opustila, ani do roku 2015 jsem vám nepopřála. Ale znáte to jistě sami, že není každej den posvícení a stejně tak není ani každej měsíc posvícení! A komu se nelení, tomu se zelení ;) Tak a't se nám všem v tom 2015 zelení! Já dneska prohlížela zahradu a máta, narcisy a tulipány se již derou ze země, takže na tu zeleň snad i dojde.
 
Tak a teď k věci!!!
 
Měla jsem tu čest, že jsem byla pozvána na představení Sanatoria Helios v Brně, které se zabývá už 20 let diagnostikou a léčbou neplodnosti. Přiznám se, že jsem zprvu pozváním zaskočena, první pozvání na akci pro blogerky po 3letech blogování a hned na takové téma :) Nicméně poslední dobou řeším nějaké zdravotní problémy, které se dotýkají i této oblasti a proto jsem pozvání uvítala. Nakonec jsem se objednala ve stejný den i na vyšetření k panu doktorovi do Sanatoria, abych měla 1.) lepší představu o fungování a přístupu personálu a 2.) abych znala další pohled na svůj vlastní zdravotní stav.
 
Po vyšetření následovalo samotné setkání blogerek a personálu Sanatoria Helios, proběhlo představení kliniky a to od jejího vzniku, přes vývoj až do dnešních dní. Dostalo se nám mnoha informací o možnostech léčby neplodnosti, o možných vyšetřeních, o různých způsobech umělého oplodnění a o rozdílech mezi postupy jednotlivých center asistované reprodukce.
 
Přemýšlela jsem o tom, zda vám mám vypisovat podrobné lékařské termíny a informace, moje poznámky mi připadají tak trochu vytržené z kontextu a nejsem si jistá, zda bych dokázala podat informace správně! (přece jen mi chybí lékařské či podrobnější biologické vzdělání) Rozhodla jsem se tedy sdělit vám čistě svoje pocity a sdílet odkaz na Sanatorium, protože tam se dočtete spoustu informací.
 
Moje postřehy:
 
Veškerý personál byl před vyšetřením i během vyšetření nesmírně ochotný, profesionální a příjemný (ačkoli nevěděli, že jsem nějaká taková psavá žena, která o nich bude publikovat své názory pro svoji skromnou obec čtenářskou) Věřte, že příjemný personál, který se usmívá, odpovídá na všechny dotazy a věnuje se vašemu vyšetření hodinu bez toho, aby vám dal kdokoli najevo, že zdržujete, není samozřejmost!!
 
Dozvěděla jsem se o možnostech různých vyšetření, například vyšetření hormonálního profilu, které dokonce  hradí zdravotní pojišťovna. Ne snad, že by mi někdo dřív toto vyšetření doporučil nebo se mi o něm vůbec zmínil, což mě upřímně štve!! Jak je možné, že se léčíte s něčím a nikdo vám nenabídne kompletní vyšetření a nepodá komplexní informace??? Kde se dozvíte na co všechno máte nárok, když vám to nesdělí váš ošetřující lékař??? Pokud najdete lékaře, který vám podá informace od A do Z,je to opravdové požehnání!
 
Líbí se mi moc, že Sanatorium disponuje i penzionem, kde se můžete ubytovat, pokud cestujete z dálky. Můžete si v klidu odpočinout, máte příjemné zázemí přímo v domě, kde se nachází Sanatorium. Stejně tak restaurace s vitální kuchyní dokáže zpříjemnit dny strávené na vyšetřeních a procedurách. Pro někoho může být penzion a restaurace jen drobnost, podružnou záležitost, já je vnímám jako investici do pohodlí pacientek a jejich partnerů, do psychického rozpoložení, které považuju za jednu z důležitých okolností při snaze o otěhotnění.
 
Sanatorium pamatuje i na mimočeské pacientky, takže naleznete partnerské Sanatorium také na Slovensku - v Martině. 
 
Něco málo z prezentace o Sanatoriu:
 
 












 
 










 
 
Pokud řešíte otázku otěhotnění, nebo přemýšlíte o tom, že těhotenství odsunete na pozdější věk, případně máte jiný problém, který by mohl těhotenství ohrozit, doporučuji probrat to s odborníky. Sama lituji toho, že mě to nenapadlo samotnou a přišla jsem na svůj zdravotní stav docela pozdě a na možnosti diagnostiky ještě později!!!
 
Proberte si nabídky jednotlivých klinik, pokud je to možné, navštivte jich víc, sbírejte reference. Jak jsem pochopila, jde v tomto oboru nejen o čas, ale také o mnoho peněz.
 
Pokud by vás zajímalo o tomto tématu víc informací, dejte mi určitě vědět do komentářů. Pokud to bude možné, pokusím se na otázky zjistit hromadně informace. Nicméně opravdu doporučuji se objednat zdarma k odborníkům na konzultaci, stojí to za tu cestu!
 
 
Mějte se krásně a snad zase brzy!! Příští týden plánuji soutěž o potravinové doplňky, které věnovalo právě Sanatorium Helios. Tak se těšte.
 
Meduňka
 
(taky máte rádi fotky občerstvení??)
 


 

10 komentářů:

  1. Několikrát jsem tam doprovázela kamarádku na kontrolu a bylo mi z toho celkem ouvej (u kamarádky a manžela to nakonec nedopadlo, ale vyšla jim adopce :-)), ještě teď je mi z toho smutno, co jsem tam viděla, a je to kolik let. Jinak vybavené to tam je krásně. Doufám, že se tvoje zdr. problémy zdárně vyřeší. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. celkově myslím, že dostat se sem není žádná slast, ta situace, spousta párů s obavami a nadějí, není to příjemné!!!

      Děkuji moc

      Vymazat
    2. Hlavni je, ze tam clovek najde pomoc - at uz v uplne bezvychodne situaci, nebo "jen" pri diagnostice a vhodne lecbe. Petra

      Vymazat
  2. Me by zajimala ta vysetrni,na ktera mam narok a hrafi mi jej pojistovna. Je jeste jine krome hormonalniho profilu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evelin, pokud to správně chápu, tak zdarma je např. i genetické vyšetření. Smlouvu mají se všemi zdravotními pojišťovnami. Jestli to nepletu, tak na kompletní genetický "rozbor" na pojišťovnu máš nárok jednou za život. Ale chtělo by to ověřit, je možný, že jsem to popletla.

      Vymazat
  3. Moc zajímavý článek, třeba o hormonálním profilu slyším fakt poprvé v životě. A už tedy vůbec netuším, že jej hradí ZP. Určitě by bylo zajímavé si počíst, co tak přibližně nějaká taková ošetření představují - pro koho jsou asi tak vhodná a co se díky nim člověk doví a jak to probíhá. Prostě jen tak "z pohledu laika" - netřeba příliš odborných termínů.

    Myslím, že informace jsou to, co pacientům chybí v této zemi nejvíc - pacient neví a nikdo mu neporadí a neřekne, že existují různá vyšetření, že jsou i hrazená ze ZP, kde a kdo je dělá, že někdo se specializuje na řešení takových zdravotních komplikací, a co pacientovi vlastně třeba je (to zná asi každý český pacient - vylezete ven s receptem, aniž by se někdo snažil vysvětlit mu diagnózu - pokud ji vůbec pacientovi sdělí.)

    Jsem ráda, že jsi napsala o takovém tématu ;) Člověk si takové kliniky mylně spojí jen s přímou léčbou neplodnosti .... a neuvědomí si, že tam jsou odborníci i na jiné gynekologické problémy - třeba ty cysty apd. (a díky praxi a specializaci můžou pacientovi být víc nápomocní k vyřešení komplikací.)

    PS: fotky jídlo vždycky potěší ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mrkni sem - docela pěkně rozepsána ta hormonální vyšetření - http://www.lekari-online.cz/lecba-neplodnosti/zakroky/hormonalni-vysetreni

      Vymazat
    2. hrozně zajímavá je taky možnost AMH testu plodnosti - určení individuální ovariální rezervy a biologického věku. Tento test není hrazen pojišťovnou - stojí 700Kč, ale i tak si myslím, že to stojí za to!

      Vymazat
    3. Jé, díky. Mrknu ;) Fakt zajímavé info, jsem o většině tedy v životě neslyšela.

      Vymazat
  4. Meduňko, vítej zpět! :-) Jinak děkuji za článek, je dobré vědět, kam se obrátit...sama teď řěším nějaké nepříjemnosti, snad ale vše dobře dopadne a nebudu potřebovat toto sanatorium navštívit...

    OdpovědětVymazat

děkuji za vaše milé komentáře, vzkazy a náměty