pondělí 15. prosince 2014

takové to domácí tvoření č. 2

Zdravím všechny při pondělku :)

slíbila jsem vám nedávno více handmade "projektů" a ráda bych svoje slovo dodržela, proto si dáme dneska další díl domácího tvoření.
 
Minule jsem vám ukazovala tonikum na pleť, které obsahovalo lékořicový macerát, MSM a kokosovou vodu ... Nebudu vás napínat, tento recept se mi příliš neosvědčil. Nevím přesně čím se to stalo, ale pleť jsem měla při používání takovou lepivou a v dlouhodobějším horizontu jsem neviděla ani žádné výsledky... Proto jsem recept lehce přetvořila.
 
Jak vidíte dole na fotce, základem je opět kokosová voda a lékořicový macerát, vynechala jsem MSM, které patrně způsobovalo onu lepkavost... přidala jsem tentokrát 1 acylpyrin a 2 kapky eukalyptového oleje.
Acylpyrin se v toniku úplně nerozpustí, plave si při dně, takže před použitím lahvičku vždy protřepu. Popravdě řečeno si nejsem jistá, zda je kyselina acetylsalicylová přítomna přímo v toniku nebo zůstává v té sedlině dole v lahvičce a jestli je to právě acylpyrin, který mi dělá dobře na pleť nebo zda je to jen placebo efekt. On by měl teoreticky stačit ten lékořicový macerát a eukalyptový olej, aby se stav pleti trošek lepšil. Nicméně acylpyrinová maska mi dělá taky dobře, takže na tom asi něco bude :)

 




Toto tonikum používám už asi 14 dní a osvědčilo se mi rozhodně víc než předešlá varianta. Na pleti zůstávají po použití zbytky acyplyrinu, což mi osobně nevadí, po nanesení krému už po nich není ani vidu ani slechu.

Řekla bych, že pleť je při používání tohoto tonika v lepší kondici, čistí se póry a rychleji se hojí drobné boláčky, navíc mám všechny ingredience vždy po ruce (dokud nedojde kokosová voda, pak nevím, co budu dělat) a není problém si namíchat každý týden novou lahvičku. Pleť se mi nezdá být vysušená, nepne. Celkově je mi tonikum velice příjemné.
 
Momentálně jsem si koupila tonikum měsíčkové od Hadka (plánuji ho používat až tak od ledna) a jsem zvědavá, zda uvidím nějaký rozdíl na pleti, abych si byla jistá, že posledních 14 dní jsem měla obličej pěknější právě i díky tomuto domácímu lektvaru.
 
 
Mějte se krásně! A kdo má chemické vzdělání, mi může vysvětlit ten acylpyrin :)
 
Meduňka


1 komentář:

  1. K tomu acylpyrinu: jedna tableta obsahuje 500 mg kyseliny acetylsalicylové, zbytek tvoří mastek a bramborový škrob. Bohužel nevím, kolik je které pomocné látky, ani kolik jich je dohromady (nechce se mi vybalovat několik tablet, abych je mohla zvážit). Kyselina acetylsalicylová má rozpustnost ve vodě 4,6 g/l, to znamená, že budete-li míchat dejme tomu 50 ml tonika, rozpustí se v něm 0,23 gramů, tedy 230 mg. To znamená, že víc než půlka tablety zůstane nevyužita v sedlině, zbytek sedliny bude tvořit mastek, který není rozpustný téměř vůbec, škrob je na tom s rozpustností taky bídně.

    Zdraví chemička Katka

    OdpovědětVymazat

děkuji za vaše milé komentáře, vzkazy a náměty