středa 3. října 2012

bojujeme s opary

pěkný den, poslední dny se snažím vykonávat na nové pozici co nejlepší práci a fakt mi to zabírá hafec času.... nastoupila jsem v ten nejpitomější měsíc roku, nejvíc práce, všichni vypruzení, nikdo nepomůže, neporadí, každý něco chce a z nějakého divného důvodu předpokládá, že všechno vím a všechno znám.... copak zkušenosti přicházejí samy od sebe s nástupem na nový flek???? A ačkoli se snažím bojovat proti stresu, nějak se nedaří ... a co se stane, když je Meduňka ve stresu??? Vyhodí se jí opar...tak se divím, že se vyhodil jen 1 :D čekala bych nejmíň 3, ale co není, může být :)
Takže dnešní post bude věnován boji proti oparům.
 
Copak je opar a jak vzniká?
Původcem oparu je virus herpes simplex. První opar bývá považován za nejhorší a nejvíce bolestivý. I po vyléčení virus zůstane napořád v tkáni a čeká na svoji další příležitost. Mnoho lidí si na virus během několika let vytvoří imunitu a buď se mu opar vytvoří jen vzácně, nebo se už neobjeví vůbec. (Teorie, která v mém případě absolutně neplatí!!!)
Opar se obvykle projevuje jako bolestivý puchýřek na rtu či v jeho okolí, tento bývá složen z několika menších pupínků, puchýřek je naplněn tekutinou, která obsahuje virus, není proto vhodné opar propichovat, aby se předešlo rozšíření infekce do okolí.
Infekci může doprovázet zvýšená teplota, únava, nateklé uzliny, bolest atd. Nejedná se o banální lokální onemocnění. Výsev oparu obvykle trvá 7 - 12 dní (pokud si jej nestihnete nějak infikovat bakteriemi atd.)
Spouštěcími faktory pro aktivaci viru jsou například oslabený imunitní systém, horečka, infekce, psychické vypětí a stres, silná sluneční záření, chlad, chemické látky, určité jídlo (nedoporučují se např. paraořechy)
 
Virus je hodně nakažlivý a pokud se vám opar vyrazí, je nutné dodržovat přísně hygienická opatření:
  • oparu se nedotýkat
  • umývat si ruce
  • nelíbat nikoho, nepít ze stejné sklenice, nepoužívat společný ručník atd
 
Léčba po domácku
Tyto rady jsem našla zčásti na internetu a sama s některými z nich nimi nemám zkušenosti. Můžete se však nechat inspirovat.
 
 Protivirové masti - existují masti s různými účinnými látkami - aciclovir, tromantadin... tyto látky brání množení viru, je třeba je začít aplikovat co nejdříve. Tyto masti bývají poměrně dost drahé - cca 200 Kč za 2g masti. (osobně jim říkám heroinové masti - kvůli vysoké ceně :)
 
Doma máme nyní Viru - Menz gel, který údajně:
  • zkracuje dobu léčby o 50 % a více;
  • brání rozšíření oparu;
  • snižuje riziko opakovaného výskytu oparu;
  • zmírňuje průvodní symptomy – pálení, svědění, pnutí;
  • chladí a mírní bolest;
  • čirá gelová forma – nenápadná;
  • bezpečný, přilnavý, velmi dobře snášen;
  • rychle se vstřebá a účinkuje.

  • Nejsem si účinky úplně jista, neb jej nepoužívám já, ale přítel. Dle mého kožaře mají tyto masti účinek nevalný....

    Zvlhčování puchýřů – Každá kapka vody urychlí zasychání, protože voda se odpařuje spolu s tekutinou z puchýřů. Když puchýře zaschnou, už je nenamáčej.

    Mast s antibakteriálními účinky – Když už se ti začínají dělat stroupky, použij mast proti infekci. Zvláční kůži a urychlí hojení, takže se sníží riziko infekce nebo vzniku malých jizev.
     
    Trocha mléka – Namoč hadřík do studeného mléka a přilož ho na puchýřky. Mléko obsahuje látky, které podporují hojení puchýřů.
     
    Krycí pasta – K vysušení i ke zmírnění pálení ti pomůže kašička, kterou si můžeš udělat z kypřicího prášku a z vody. Ve formě husté pasty ji naneseš na postižené místo a necháš zaschnout.
     
    Náplast na opary - jedná se o průhledné náplasti, které opar skryjí, zabraňují přenosu infekce, zabraňují tvorbě strupu, omezují bolestivost, urychlují údajně hojení. Dá se přes ně aplikovat makeup nebo rtěnka, takže můžete opar docela dobře zamaskovat. Obvykle se prodávají po cca 15ti kusech - cena 100 - 220Kč.
    Já jsem objevila náplasti drogerii - jedná se o Fixaplast, které jsou mnohem levnější (100,-) než náplasti z lékárny a mnohem lépe se mi aplikují i drží. Navíc jsou obohaceny o výtažky z čajovníku, který má antiseptické účinky.
     
     
    Určitě nic nepokazíte, pokud budete zvyšovat imunitu těla! To vám prospěje nejen v boji s herpesem...
     
    U doktora:
    Lékař vám může pomoci hned několika způsoby :
    • protivirové tablety
    • laser
    • mastičky
    Protivirové tablety - Já beru herpesin - přiznám se, že účinkují bezvadně, ale málo kdo mi je byl ochotný předepsat, většina kožařů mi jejich existenci zatajila, pak jsem jednou navštívila doktora, který má ordinaci v budově, kde pracuji a ten mi velice ochotně předepsat tyto tabletky. Po jejich dobrání byste měli mít od oparu cca rok klid, což je super!!! Měla jsem tehdy už asi 6tý opar během 1 měsíce a bylo to peklo, po dobrání prášků jsem měla na rok a půl klid!
     
    Laser -  dokáže zabránit šíření oparu tím, že jsou viry ozářením zničeny, proto se nemohou dále množit. Opar by měl do druhého dne zmizet. Jelikož jsou zničeny i zárodky, na daném místě by se opar neměl dlouho dobu objevit.
    Laser jsem vyzkoušela a musím říct, že pomáhá, ale musíte ho nasadit hned po prvních příznacích, pokud přijdete pozdě a opar je již v plné síle, určitě se ho do druhého dne nezbavíte!!! Ošetření by se mělo opakovat a jeho cena je cca 50 - 80 Kč.
     
    Mastičky - doktor vám může nechat umíchat všelijaké masti, které vám pomohou opar vysušit nebo zabránit infekci.
    Já mám nyní mast, která se užívá na noc, je to taková žlutá pasta údajně s obsahem tetracyklinu. Nikdy dřív jsem ji neměla a nejsem si jista mechanismem účinku. Ale i kdyby to bylo placebo, tak jsem ráda :)
     
    Já v současnosti bojuji prostřednictvím těchto prostředků:
     
     


     
     
    To by bylo ve zkratce asi všechno o oparech, co jsem vám chtěla říct. Doufám, že se s nimi neudete muset potýkat a pokud ano, tak že se jich co nejrychleji zbavíte!!!

    Pěkný večer, Meduňka
     
     

    21 komentářů:

    1. Taky trpím na opary. Zrovna nedávno se mi jeden udělal, ale hned jsem ho mazala nějakou mastičkou(tou drahou, ale nevzpomenu si na jméno, nejsem doma) a zmizel do 2 dnů. vlastně se ani nestačil vyklubat:)

      OdpovědětVymazat
      Odpovědi
      1. já mám smůlu, že mi to nezabírá, ty normální mastičky

        Vymazat
    2. Ty jo, to jsem nevedela... Ja vzdy opar dostanu z leknuti. Znate to, jdete si zamysleni v praci do kuchynky nebo na zachod a otevirate dvere a primo u ksichtu na vas bafne kolega, ktery jde zrovna dovnitr.

      OdpovědětVymazat
      Odpovědi
      1. Ty vogo,tak to musim zaklepat,ale ja naštěstí opar nikdy neměla, máma jima trpí kaýdoročně,ale má je z tepla, nedovedu sipředstavit, mít to z leknutí,to musí bejt dosti nepříjemné, Snad se ti to třeba časem trošku srovná.

        Vymazat
    3. Já naštěstí na opary tedy netrpím, za 20 let svého života jsem měla jeden, ale moje spolužačka,ta je teda chudák má skoro pořád. Má je ze stresu, takže letos, první školní den, přišla bez oparu, všechno v pohodě, večer v devět po skončení školního dne odcházela a měla dva...a nic jí na to nepomáhá a nepomáhá...

      OdpovědětVymazat
    4. No, to je docela aktuální, já dostávám opar z vlhkého a studeného počasí. :)
      Děkuji za užitečné tipy. :)

      OdpovědětVymazat
    5. Tak já teda musím zaklepat, že na opary moc netrpím, sem tam v zimě a věřím, že všechny tyhle tipy se mi budou hodit!

      OdpovědětVymazat
    6. Hm, já bych mohla o oparech taky referovat..
      Udělají se mi když jsem ve stresu, když mi dají v restauraci špatně umytou skleničku (už si beru jen brčko), když mi dá někdo pusu k narozeninám...
      Ale neudělá se mi normální opar, nateče mi celá pusa, nemůžu jíst, pít, takže týden jsem uvězněná doma...
      V lékárně mi namíchali zinkovou mastičku, po které to aspoň nesvědí a rychleji se hojí.
      O těch tabletách jsem nikdy neslyšela - kolik, prosím tě, stojí?
      Lenka

      OdpovědětVymazat
      Odpovědi
      1. ty tablety jsou jen na predpis a doplatek je neco kolem 50ti korun, takze pro me nejlepsi volba.

        Vymazat
      2. Tyjo, tak to ti vážně moc děkuju!:)

        Vymazat
    7. ja trpím na herpes veľmi veľmi.. najmä keď ma ofúkne, do toho sa pridá stres a mám vystarané... inak ja používam na herpes najprv obyčajný cesnak alebo Zovirax, keď pľuzgieriky ustúpia a vznikne chrasta, tak natieram Sudocremom.. inak fínt je veľa.. len každému zaberá niečo iné...tak veľa šťastia v boji!

      OdpovědětVymazat
    8. taky mám svoje zkušenosti s opary, je potřeba jako prevenci hlavně podpořit imunitu, laktobacily, rakytník, wobenzym, koenzym q10, prostě něco z toho, pak přímo na opar výborně pomáhají kostky ledu ze silného zeleného čaje, taky herpesin a na stroupek zinkovou mast nebo sudocrem...

      OdpovědětVymazat
    9. taky sem tam trpím na opary..když ho mám, tak to fakt stojí za to, doba léčby se neskutečně táhne a já ho mám klidně i měsíc. Mastičky ani žádný jiný serepetičky mi nikdy nepomohly...Jediný,co mi pomáhá je normální kuchyňská mořská sůl s vodou(hoooodně slaná voda), do které namáčím 2 - 3 x denně buď vatový tamponek nebo šulky do uší a dávám si to na opar. Štipe to jak prase, ale strašně rychle se ten opar vysuší a během jednoho týdne po něm ani stopa...A pokud se mi opar podaří zachytit v zárodku a přikládat si k tomu tu slanou vodu, tak se mi neukáže vůbec. Asi nemusím říkat, že si každej vždycky klepe na čelo, co to mám za nápady, ale je to fakt jedinej způsob jak se toho rychle a elegantně zbavit.

      OdpovědětVymazat
    10. ja s oparmi chvalabohu problémy nemám inač článok fajn ;)

      OdpovědětVymazat
    11. Tak to ja si musím zaklopať..nikdy som ho ešte nemala a dokonca som vyliečila aj svojho priateľa :-)

      OdpovědětVymazat
    12. Jsem ráda, že toto mě netrápí.. :) Ale článek je skvělý a hlavně poučný :)

      OdpovědětVymazat
    13. Já kupodivu na rtech nikdy opar neměla...zato jsem si ale pořídila rovnou pásový opar a to bylo teprve maso! :-D Ještě lepší je, že jsem vůbec netušila, co to je, protože jsem žila v představě, že pásáka mívají jen staří lidé, takže jsem se k doktorovi vypravila až asi po týdnu, kdy už mi fakt začalo být divné, že to prostě nemizí...a doktorka jen řekla: "To byl pásový opar, ale už je po akutní fázi, takže už vám na to nic nemůžu dát. Jezte hodně vitamínu a šetřte se, nashledanou."

      OdpovědětVymazat
    14. Momentálně mám opar po celé bradě. Už dobírám druhé platíčko Herpesinu. V lékárněmi doporučili od té stejné značky se stejným názvem mastičku, že je o polovinu cca. levnější, než ty mastičky za dvě stovky a mají stejnou účinnou látku.

      Mamka si nechala udělat v lékarně salicilový líh, tak ho teď poprvé taky testuju.

      OdpovědětVymazat
      Odpovědi
      1. tak pak dej vědět, jak jsi s lihem spokojená a ať se rychle vyzdravíš!

        Vymazat

    15. Rychlý a trvalý lék na herpes: Přírodní léky na opary, které prokazatelně zničí herpes virus! - cotact Priestess Karachi {princetesskarachi@gmail.com}

      OdpovědětVymazat

    děkuji za vaše milé komentáře, vzkazy a náměty