pátek 30. března 2012

čistící čaje

pěkný páteční večer,
dneska bych ráda napsala pár mouder o čistících čajích - přesněji tedy čajích zaměřených na čistění lymfatického systému, které teď "s chutí" několikrát denně užívám.

Zdravý lymfatický systém je jeden z hlavních detoxikačních systémů organismu. Proto je důležité jej udržovat v dobrém stavu a trochu se mu věnovat.
Dočetla jsem se, že lymfu poškozuje:
- stres a napětí
- přemíra ovoce, cukru a mléčných výrobků (právě konzumuji ovocný salát z banánů+kiwi+jogurtu+ořechů.... asi si dám o hrnek čaje víc :D ...)- přemíra živočišné a pečené stravy
- špatný stav ledvin
- dlouhodobé působení strachu a stresu!
- nedoléčená (nevyležená) chřipka
Na druhou stranu lze lymfu i posilovat:
- jóga s obrácenými polohami
- pohyb, poskoky na trampolíně
- péče o střevo
- ryby a mořské řasy
- zeleninové a ovocné šťávy (červená řepa + mrkev)
- čaje na čištění krve (kopřiva, přeslička, lípa, šalvěj, smetanka, dubová kůra)
- reflexní masáže
- manuální lymfatické masáže

V současné době vlastním 3 čistící čaje od různých firem.

1. Lymforegen - firma TOPVET - detoxikace organismu+zlepšení kvality pleti
Tento čaj jsem zakoupila při první konzultaci na lipokavitaci. Chuť má nahořklou.
složení: pampeliška, kopřiva, echinacea, měsíček, přeslička, pomerančová kůra, citrónová tráva
0,25l vody - 5-10 min.
pijeme ještě teplé - 2-3x denně.

Tento čaj mi zoufale nechutná, jsem zvyklá na bylinky, mám je ráda, ale tohle mi fakt nějak nejde do krku, vrací se mi...no není to "boh vie čo"

Právě proto jsem si koupila další 2 jiné čaje, abych si povinnost splnila a přitom se mi nezvedal "kufr".

2. Lymfodren - firma RYOR - detoxikace lymfatického systému+zkvalitnění pleti, zlepšení funkce sleziny.
Tento čaj má na rozdíl od předchozího spíš ovocnou chuť, má krásnou červenou barvu a je celkově příjemný.
složení: ibišek, pampeliška, vřes, měsíček, jetel, třapatka, pýr, citronela
0,25l vody - 15 min.
pijeme 2x ročně 6týdnů 1-2 šálky denně

3. Lymfatický - firma GREŠÍK Valdemar - čistění lymfatických cest
Tento čajík je naopak opět cítit spíš bylinkami. Je to zvláštní, ale já z něj cítím mátu, ač v něm není obsažena. Čaj má příjemnou, lahodnou, lehkou chuť.
složení: vřes, bez černý, pomeranč, lžičník, šalvěj, vrba, jehlice, hadí kořen, pohanka
0,25l vody - 10-15 min.
pijeme 1-2x denně
U citlivých osob může vyvolat fotosenzibilaci!

Čaje piju něco přes 14 dní, na xichtě (a nejen tam) se mi vyházelo kde co, tak hádám, že to nějaké čistící účinky má. Rozhodně si myslím, že pokud se ke mně v pití čistících čajů přidáte, neprohloupíte, nic nezkazíte a kdyby nic víc, tak zlepšíte pitný režim :)

Máte tip na nějaký dobrý čistící čaj? Dejte mi vědět, jsem moc ráda za vaše komentáře.

pěkný zbytek dne, vaše Meduňka

4 komentáře:

  1. Já přímo "lymfo" čaje nepiju, nedávno jsem si dělala kopřivovou kúru, kterou asi brzo opět zopakuju a od Top vetu jsem měla Celustin, ale ten mi nedělal moc dobře na trávicí systém.

    OdpovědětVymazat

děkuji za vaše milé komentáře, vzkazy a náměty